Europejska Noc Bez Wypadku w Wałbrzychu

W sobotę, 16 października wieczorem w wałbrzyskiej Restauracji „Pasaż” rozpocznie się VII edycja kampanii „Europejska Noc Bez Wypadku”. Jej organizatorami są m.in. Fundacja „KRZYŚ” oraz Responsible Young Drivers oraz Akademia Jazdy Piotra Starczukowskiego. Akcja odbędzie się jednocześnie we wszystkich krajach Unii Europejskiej.

Międzynarodowe przedsięwzięcie, zainspirowane przez działania belgijskiej fundacji Responsible Young Drivers, ma ograniczyc liczbę nietrzeźwych kierowców na drogach. W tym roku „Europejska Noc Bez Wypadku” odbywa się w połączeniu z kampanią „Piłeś? Nie jedź!”, której celem również jest walka z kierowcami prowadzącymi pod wpływem alkoholu.

VII edycja kampanii „Europejska Noc Bez Wypadku” odbędzie się m.in. dzięki zaangażowaniu ponad 180 wolontariuszy. Ochotnicy będą obecni w 50. klubach 25. polskich miast: Warszawy, Rzeszowa, Katowic, Opola, Olsztyna, Szczytna, Mrągowa, Nidzicy, Gdańska, Sopotu, Kościerzyny, Bartoszyc, Krakowa, Bydgoszczy, Szczecina, Kielc, Wrocławia, Częstochowy, Mielca, Lublina, Gliwic, Zabrza, Bytomia, Rybnika oraz Wałbrzycha.
-Podczas zabawy w „Pasażu” będziemy namawiać kierowców, aby wykazali się odpowiedzialnością i nie spożywali alkoholu, dzięki czemu będą mogli bezpiecznie odwieźć swoich znajomych – tłumaczy Piotr Starczukowski, inicjator wielu akcji na rzecz bezpieczeństwa w ruchu drogowym, organizator wałbrzyskiej kampanii „Bezpieczny Kierowca”. -Uczestnicy kampanii, na znak przyłączenia się do akcji, założą niebieską opaskę-bransoletkę. Będzie to deklaracja, że osoby te nie będą piły tej nocy alkoholu. W momencie opuszczania klubu osoby z opaskami będą mogły przebadać się alkomatem – wyjaśnia Starczukowski, który tym razem wspiera akcję firmowaną w Polsce przez Krzysztofa Hołowczyca.

Odpowiedzialni kierowcy zostaną nagrodzeni upominkami. Natomiast osoby, u których zostanie wykryty alkohol w wydychanym powietrzu, będą zachęcane do pozostawienia pojazdu i skorzystania z alternatywnej formy transportu.

Wsparcia tegorocznej kampanii udzieliły Komisja Europejska, Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy, Ministerstwo Infrastruktury (Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego) oraz Instytut Transportu Samochodowego. Patroni medialni: Radio ESKA, Wirtualna Polska, telewizja TVS oraz TVP Kielce.